بارگذاری

آب سرد کن و سقاخانه

بهشت زهرا، یکی از مکان‌های مقدس برای مسلمانان در ایران است. آب سرد در بهشت زهرا نقش بسیار مهمی دارد. خانواده‌های بسیار زیادی حداقل یکبار در طول هفته به بهشت زهرا رفته و ساعات زیادی را در آنجا می‌گذرانند. لذا اهمیت آب سرد کن و سقاخانه در این محل بسیار زیاد است.

در هر بهشت زهرا تعداد زیادی آب سرد کن و سقاخانه وجود دارد. افراد می‌توانند هم از این آب برای نوشیدن و یا شستن سنگ قبر عزیزان خود استفاده کنند. در ادامه قصد داریم تا پس از معرفی کلی آب سردکن و سقاخانه، راهنمای خرید این محصول را در اختیار شما قرار دهیم.

آب سرد کن و سقاخانه چیست؟

آب سرد کن‌ها به عنوان یک دستگاه جهت خنک و مطبوع نگه داشتن دمای آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصول در تمامی مکان‌های عمومی از جمله قبرستان، کاربرد بسیار زیادی دارد. سقاخانه نیز کاربرد آب سرد کن‌های امروزی را دارد با این تفاوت که از گذشته در فرهنگ سنتی ایرانی رایج بوده است. همچنین سقاخانه‌ها به عنوان ساختمان‌های کوچکی در تمامی معابر عمومی، وظیفه ارائه آب خنک به رهگذران را داشته‌اند.

سقاخانه‌ها در بهشت زهرا معمولاً به صورت رایگان خدمت‌دهی می‌کنند و زائران می‌توانند در هر ساعت از روز به آنها مراجعه کنند. سقاخانه‌ها در بهشت زهرا نه تنها به تأمین نیازهای بنیادی زائران کمک می‌کنند؛ بلکه به ایجاد یک اتمسفر مذهبی و معنوی نیز کمک می‌کنند. زائران در اینجا با یکدیگر در ارتباط هستند، دعا می‌خوانند و اجتماعی معنوی و پر از ایمان را تجربه می‌کنند.

به‌طورکلی، آب سرد کن و سقاخانه در بهشت زهرا نمادی از مهمان‌نوازی و خدمت به افراد است. همچنین بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جهت خیرات برای رفتگان خود، یک سقاخانه یا آب سرد کن در کنار سنگ قبر عزیزان خود قرار دهند تا سایر افراد نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

ویژگی انواع آب سرد کن و سقاخانه

آب سرد کن‌ها دارای انواع مختلفی هستند. برخی از آن‌ها ثابت بوده و برخی دیگر قابل جابه‌جایی هستند. همچنین حجم و جنس ‌این محصول نیز بسیار متفاوت است. سقاخانه‌ها نیز در ابعاد و جنس مختلف در بازار حضور دارند. سقاخانه سنگی یکی از رایج‌ترین انواع این محصول در قبرستان است. طبیعتاً جنس سنگی این سقاخانه‌ها باعث می‌شود تا طول عمر محصول بالا برود و سال‌های بیشتری بتوان از آن استفاده کرد.

خرید انواع سقاخانه و آب سرد کن

همان گونه که گفته شد، محصولات آب سرد کن و سقاخانه در بازار بسیار متنوع بوده و قیمت این محصولات نیز بر اساس ویژگی‌های آن متفاوت خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم درصورتی‌که قصد خرید این محصول را دارید، به سایت بهشت مزار مراجعه نموده پس از دریافت یک مشاوره کامل، بهترین گزینه را انتخاب نمایید. 

اکنون تماس بگیرید