بارگذاری

سنگ قبر هرات

راهنمای خرید سنگ قبر هرات

سنگ هرات یکی از انواع سنگ هایی است که برای روی مزار و در آرامستان ها استفاده می شود. این مدل از سنگ ها دارای کیفیت های بالایی بوده و ویژگی های مشخصی دارند که سبب می شود بسیاری از افراد استفاده کردن از این مدل محصولات را ترجیح دهند. در ادامه در خصوص ویژگی های مربوط به سنگ های هرات، توضیحات بیشتری را بیان کرده ایم. با توجه به این توضیحات می توانید انتخاب نهایی بهتری را داشته باشید و سنگ هرات اصل را نیز بهتر تشخیص دهید.

ویژگی های سنگ قبر هرات

همان طور که گفته شد سنگ هرات دارای یک سری از ویژگی ها می باشد که سبب می شود انتخاب این مدل از سنگ ها نسبت به دیگر موارد، بیشتر شود.

  • رنگ بندی

به دلیل رنگ سفید به همراه هاله و رگه هایی از سبز کمرنگ در این مدل از سنگ قبر، میزان تمایل برای خرید این مدل از سنگ ها بسیار بیشتر شده است. در نظر داشته باشید که هم سفیدی و هم رگه های سبز آن به صورت طبیعی بوده و پس از استفاده کدر نمی شوند.

  • ساب پذیری

زمانی که قصد طراحی کردن یک سنگ قبر را دارند، نیاز است که سنگ و متریال اولیه به خوبی ساب بخورد. ساب زدن سنگ عملی همچون سمباده کشیدن است که اهمیت زیادی در صیقلی و صاف شدن آن دارد. به همین دلیل نیز بهتر است سنگی را انتخاب کنید که ساب پذیری مناسبی داشته باشد.

  • جذب آب کم

هر قدر میزان جذب آب در سنگ قبرها کمتر باشد، سنگ از کیفیت بالاتر و بهتری برخوردار است. در سنگ هرات نیز میزان جذب آب پایین است. به همین خاطر نیز رنگ و دوام کلی سنگ بیشتر از دیگر مدل هایی است که جذب آب بالایی دارند.

  • تراکم زیاد

مورد بعدی در خصوص میزان تراکم بالایی است که در سنگ قبرها می توانیم پیدا کنیم. میزان تراکم در سنگ هرات بیشتر از مدل های دیگر است و همین مسئله نیز سبب می شود تا سنگ دوام و استحکام بالاتری داشته باشد.

نکات مهم در تعیین قیمت سنگ قبر هرات

اگر به دنبال سفارش دادن سنگ هرات برای مزار هستید، باید بدانید که قیمت های متفاوتی می تواند برای این مدل از سنگ ها وجود داشته باشد. این نکات را در این بخش بررسی می کنیم تا شما نیز هرچه بهتر و بیشتر با این موضوع آشنا شوید.  

  • ضخامت سنگ

اولین نکته در مورد ضخامت سنگ هرات است. سنگ هرات به طور کلی دارای ضخامت 4 سانتی متر می باشد. اما اگر دوست داشته باشید می توانید ضخامت های 6 و 8 سانتی متر را نیز سفارش دهید.

  • نوع کتیبه

مورد بعدی در خصوص نوع کتیبه ای است که بالای سنگ قبر نصب می شود. نوع کتیبه می تواند ساده و یا طرحدار باشد. به همین خاطر نیز بهتر است بدانید که دقیقا چه چیزی می خواهید.

  • قرنیز دور سنگ

یک ردیف قرنیز دور سنگ وجود دارد. این ردیف قرنیزها می تواند اهمیت زیادی داشته باشد و سبب استحکام بیشتر سنگ شود. قرنیز دور سنگ را اگر بخواهید می توانید دو لایه یا چند لایه نیز کنید که در هزینه نهایی شما تاثیرگذار خواهد بود.

کلام پایانی

خرید سنگ هرات برای مزار یکی از مهم ترین مواردی است که باید در نظر داشته باشید. سنگ هرات برای مزار می تواند اهمیت زیادی داشته باشد زیرا جلوه اصلی مزار مربوط به سنگ آن است. توجه داشته باشید که سنگ هرات را حتما از فروشگاه های سنگ فروشی معتبری تهیه کنید که بهترین و باکیفیت ترین متریال را به شما عرضه می کنند. البته فروشگاه های معتبر و مناسب علاوه بر کیفیت های بالا، قیمت های مناسبی نیز دارند.

 

اکنون تماس بگیرید